Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Stínová kinematografie - Mytologie australského gotického filmu 70.let
Kotrlová, Jitka ; Hanáková, Petra (vedoucí práce) ; Přádná, Stanislava (oponent)
8 Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta Katedra filmových studií Diplomová práce Jitka Kotrlová Stínová kinematografie: mytologie australského gotického filmu 70. let Shadow Cinematography: Mythology of the Australian Gothic Film of the 1970's Praha 2015 Vedoucí práce: PhDr. Petra Hanáková, Ph.D Abstrakt Tato diplomová práce se zaměřuje na mytologické aspekty filmů australské gotiky v 70. letech. Za pomoci tematické analýzy nachází v gotickém cyklu tři základní mýty, které následně rozebírá sémiotickou metodou Rolanda Barthese. První část popisuje specifickou situaci filmového průmyslu a principy financování filmů. Druhá část se věnuje konceptu národní kinematografie ve vztahu k Austrálii. Třetí část pojednává o gotické imaginaci a definici australské gotiky v rámci dobového diskursu. Čtvrtá část se zaměřuje na pojem mytologie. Hlavní částí práce jsou tři mýty, vycházející z cyklu filmů australské gotiky. Prvním je mýtus pocitu izolace, který se zaměřuje na význam izolované postavy ve vnitrozemí a na obměnu tohoto mýtu v podobě člověka v izolované společnosti. Na příkladech filmů Cesta (Walkabout, Nicholas Roeg, 1971) a Homesdale (Peter Weir, 1971) dochází k závěru, že tento pocit izolace je zpřítomněním strachu ze společnosti. Druhým je mýtus agrese, která se jako forma utlačování objevuje v...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.